dnes je 25.2.2024

Input:

SLABÉ STRÁNKY - NEVDĚČNÉ TÉMA PŘI KOUČOVÁNÍ?

23.10.2008, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 2 minuty

     Při koučování se často začíná analýzou silných a slabých stránek. Pak je otázka, co s tím dál podniknout. Dobrá rada říká: soustředit se na silné stránky, rozvíjet je, posílit je a maximálně využít. Tato taktika má dvě výhody:

  • je to pro kouče i pro koučovaného příjemnější;

  • dá se tím skutečně docílit dobrých výsledků.

     Podmínkou úspěchu ovšem je, aby mezi slabými stránkami koučovaného nebylo něco, co by se dalo řešit a co mu jinak může podrážet nohy v úsilí o zlepšování účinnosti své práce.

     Alternativní taktikou je nejprve se podívat na slabé stránky koučovaného z tohoto pohledu:

  • zda o nich má koučovaný skutečně dobrý přehled;

  • zda některou ze svých slabých stránek před koučem nezamlčuje;

  • zda mezi jeho slabými stránkami je něco, co jeho spolupracovníkům (nebo i nadřízenému) je zjevné, co jim vadí a co by se dalo relativně snadno řešit.

     Z těchto tří bodů je zřejmé, že má-li mít analýza slabých stránek smysl, není možné ji ponechat jen na tom, co koučovaný sám ví o svých slabých stránkách a co přizná. Je prospěšné dohodnout se s koučovaným na získání zpětné vazby od spolupracovníků a od nadřízeného.

     Uvedu příklad z praxe. Při skupinovém koučování mistrů

Nahrávám...
Nahrávám...